Gör sönder

Idag är en sån dag hela jag går sönder.
På min Facebook är det över 200 tjejer som blivit utsatta för sexuella trakasserier/övergrepp eller våldtäckt.
Det var längesen jag grät så mycket som idag över något.
Jag har blivit utsatt många gånger.
Problemet var dock att jag åt lunch med en kompis ute på stan och vi började diskutera detta och detta första min vän sa var "jag har aldrig blivit utsatt för något av detta". Då läste jag upp för henne vad detta faktiskt innebar och då prickade hon in alla grejer på Umos exempel. 
Detta är ett sånt stort problem att både killar och tjejer tror trakasserier och övergrepp är okej men INGEN annan har rätt till MIN kropp. Trött på denna skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0